- Implementar una avaluació continuada real, sense obligació d’exàmens finals si es compleixen els requisits d’avaluació continuada, en les assignatures on no es faci.
- Treballar perquè els plans docents s’actualitzin a les necessitats dels estudiants del segle XXI.
- Treballar perquè s’apliquin els plans docents per part del professorat.
- Fer els exàmens en les mateixes condicions en les quals s’ha impartit la docència. Sense que cap tipus d’avaluació, en línia o presencial, suposi un perjudici per l’estudiant.
- Regular les condicions en què es desenvoluparan els exàmens en línia, amb temps suficient per pregunta i on la penalització de l’error estigui estandarditzada i sigui justa.
- Seguretat envers els criteris d’avaluació. No es poden canviar els plans docents en mig del semestre.
- Garantir una docència de qualitat mitjançant la formació del professorat.
- Equilibrar els crèdits a la càrrega de contingut que suposi l’assignatura.
- Facilitar la creació de grups d’estudi per estudiants que puguin tenir dificultats amb la llengua; classes en velocitat més lenta de parla, o adaptades per aquesta problemàtica.
- Flexibilitzar i adaptar l’exigència a aquells estudiants amb discapacitats.
- Assegurar l’assistència del professorat a les classes, exceptuant quan hi estigui en el seu dret i/o quan s’hagi avisat amb antelació, prenent les mesures adients a tals efectes.
- Utilització real de l’agenda digital per programar les activitats docents.
- Millorar la comunicació entre professorat.
- Crear plans docents interconnectats que treballin diverses competències transversals.
- Assegurar el correcte seguiment dels plans docents, sense canvis que no s’hagin notificat prèviament.
- Evitar que coincideixin en un mateix dia dos o més exàmens.
- Negociar que es pugui canviar de grup per temes de incompatibilitat, entre estudis i feina.
- Vetllarem pel compliment dels drets lingüístics dels estudiants, garantint que la llengua emprada a l’aula és aquella que estableix en la matriculació.
- No exigir una nota mínima a l’examen final, i que la nota de l’avaluació continua faci sempre mitjana independentment de la nota de l’examen final. Així es valora l’esforç diari i l’assoliment de conceptes progressivament al llarg del curs.
- En el cas de tenir fer dos parcials o més, que hi hagi l’opció d’aprovar l’assignatura per l’avaluació continua, és a dir, sense necessitat de fer l’examen final.
- Replantejament del sistema d’avaluació continuada i aplicació general de funció màxima o flexibilitat de terminis per escollir avaluació única (fins després de rebre la darrera nota).
- Modificar la normativa de pràctiques per tal que totes siguin remunerades obligatòriament, com en el cas d’altres universitats.
- Establir una remuneració mínima per hora que sigui justa, en les pràctiques.
- Reenfocar l’àrea de sortides professionals per aconseguir pràctiques i ofertes professionals de qualitat.
- Promoure visites i contactes amb empreses, professionals i organismes de l’administració pública, entre d’altres.
- Buscar pràctiques de qualitat per tots els estudiants.
- Deixar de treballar amb aquelles empreses, professionals i organismes de l’administració pública, entre d’altres, que hagin explotat prèviament un estudiant.
- Crear una veritable borsa de treball que faciliti l’accés dels estudiants al món laboral.
- Facilitar la conciliació laboral i estudiantil mitjançant la creació de bancs d’apunts i el seguiment tutorial.
- Facilitar que es pugui canviar de grup i d’exàmens finals per incompatibilitats entre estudis i feina.
- Treballar perquè amb l’anul·lació de matrícula per motius laborals es retorni la totalitat dels crèdits pagats.
- Promocionar les beques de col·laboració dins la UB i garantir que continguin un pla formatiu real i de qualitat.
- Crear seminaris per treballar competències professionalitzadores: redacció de Currículums Vitae, entrevistes simulades, seguiment d’un professional del Servei d’atenció a l’estudiant, i d’altres que puguin ser d’interès.
- Crear i implementar la primera FESTA MAJOR de la UB.
- Donar a conèixer i visibilitzar els Col·legis Majors vinculats a la Universitat de Barcelona, així com les seves activitats.
- Crear i promocionar lligues esportives interfacultats a nivell amateur, per fomentar l’esperit universitari.
- Promocionar les associacions i els projectes locals de cada grau i facultat de la UB.
- Realitzar actes propis en cada facultat en dies assenyalats, com la Diada de Sant Jordi.
- Potenciar els espais d’Esports UB.
- Crear una lliga d’esport electronics e-sport UB (ex: League of Legends Tournament).
- Dotar la UB de millors laboratoris i material.
- Establir convenis amb revistes científiques.
- Establir ajudes per publicacions científiques.
- Subvencionar projectes de caire i difusió científica.
- Ajudar UBDivulga i el CRAI amb millors prestacions per la difusió cientifica.
- Fer activitat i cursos per investigadors.
- Fomentar la recerca interdisciplinària.
- Treballar per la creació de cursos per facilitar l’accés a coneixements de l’ACTIC.
- Reduir els preus de l’Escola d’idiomes Moderns i augmentar les ajudes per accedir-hi.
- Fer més visibles els grups d’intercanvi d’idiomes i crear un programa propi a la Facultat.
- Augmentar l’oferta d’assignatures en anglès i en d’altres idiomes.
- Crear itineraris dins dels graus per treballar les llengües en l’aplicació del camp al qual s’estigui professionalitzant.
- Afavorir els intercanvis lingüístics dins la Universitat.
- Informar correctament de les característiques de les assignatures impartides en anglès per tal de fomentar l’assistència i coneixement d’aquestes per part de tots els alumnes.
- Preparació de les publicitats de EIM i Serveis Lingüístics en altres llengües; xinès, anglès, rus, àrab, etc.
- Foment de cursos per a l’especialització en llenguatge tècnic als estudiants estrangers.
- Treballar per fer complir els Plans docents i que els drets lingüístics dels estudiants no es vegin vulnerats.
- Incentivar la creació de TFGs i TFMs en català.
- Exigir una condemna rotunda a la Universitat, en relació amb temes de violència i assetjament, axí com treballar procediments per resoldre-ho.
- Actualitzar les Comissions d’igualtat de cada Facultat als reptes actuals.
- Garantir la paritat dins de les comissions d’igualtat.
- Formar als participants de les comissions d’igualtat en gestió de conflictes i en gestió de les violències masclistes.
- Garantir la perspectiva de gènere dins dels plans docents de la universitat.
- Dotar de recursos i garantir el Tercer Pla d’igualtat de la Universitat de Barcelona.
- Fomentar el coneixement de la unitat d’igualtat de la Universitat de Barcelona i dels serveis que aquesta ofereix.
- Dotar del pressupost necessari a la Unitat d’igualtat de la Universitat per garantir el compliment de les seves funcions.
- Reconvertir la Unitat d’igualtat de la Universitat en 3 oficines que tractin, de forma separada, la lluita contra les violències masclistes, la LGTBIfòbia i el racisme en coordinació amb la Unitat d’igualtat.
- Crear un protocol contra les actituds homòfobes, sexistes, masclistes, trànsfobes i racistes per garantir que la nostra universitat és un espai inclusiu.
- Potenciar el diàleg entre la Universitat de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona per tal de crear l’abonament de transport T-Estudiant.
- Millorar la Xarxa de Transport actual que connecta la Universitat amb la resta del territori català.
- Augmentar les beques mobilitat.
- Abaratir els preus dels Col·legis Majors.
- Creació de nous convenis ERASMUS.
- Potenciar les pràctiques a l’estranger.
- Augmentar les ajudes dels programes de mobilitat internacional.
- Promoure la campanya #Eramus500 per ampliar l’ajut del programa Erasmus+.
- Participar a associacions europees i internacionals per potenciar i portar qualitat a la UB.
- Promoure el programa SICUE d’intercanvi entre universitats de l’Estat espanyol.
- Col·laborar amb ESN per millorar l’experiència Erasmus.
- Implementar el Pacte Verd a la UB entre la resta d’universitats públiques.
- Reduir el plàstic i el seu consum a la universitat.
- Integrar el sistema “ecodisseny” a les facultats.
- Promoure assignatures de sostenibilitat i energies renovables.
- Participar de les campanyes socials de la Fundació Solidaritat UB.
- Creació de campanyes mensuals dels ODS.
- Oferir ajudes perquè l’alumnat usi mobilitat – zero emissions.
- Augmentar les beques per garantir el dret a la Universitat.
- Promocionar el servei del Pla d’acció tutorial i les seves derivades (excel·lència, esportistes d’alt rendiment, PAT-NERE, etc.)
- Crear una tutoria específica per aquells estudiants que han de combinar estudis amb feina durant la durada del seu grau o màster.
- Implantació del sistema de delegats de classe.
- Potenciar el Programa Connecta UB.
- Establir que els actes d’informació siguin en horaris que no interrompin el ritme acadèmic dels alumnes. Per exemple, programa ERASMUS.
- Ampliar els horaris de la biblioteca, sobretot en període d’exàmens.
- Millorar el servei de Wi-Fi al CRAI.
- Millorar l’apartat de qualificacions del Campus, per evitar generar confusions i problemes.
- Proposar que el Wi-Fi també sigui present entre el dos edificis del carrer Alfambra.
- Millorar la ventilació de les aules menjador.
- Mantenir l’ús dels armariets com les de l’edifici 696 de franc, i més guixetes de grans dimensions. Canvi de localització de les guixetes grans de l’edifici 696, de la segona planta a la planta baixa.
- Repassar la higiene de les fonts d’aigua de la facultat.
- Sol·licitar el canvi de subministrador o la revisió més acurada de les màquines de cafè.
- Revisió general de les aules d’estudi; aire condicionat funcional, accés facilitat als alumnes, i altres.
- Plantejar la possibilitat d’organitzar festes universitàries orientades a potenciar la cohesió de la facultat i universitat.
- Donar un ús productiu (menjador, sala d’estudi, sala de descans…) a tots els espais actualment en desús o tancats de la universitat.
- Incrementar el nombre de microones que hi ha a la facultat.
- Millorar l’oferta de productes a les màquines expenedores.
- Fer servir el CAL a efectes de biblioteca quan la biblioteca estigui plena.
- Millorar la vigilància en tots els espais de la facultat.
- Dotar de recursos a les Facultats perquè puguin reformar els espais de la universitat per garantir l’accés de les persones amb diversitat funcional.
- Visibilitzar la tasca duta a terme pels caps de comissions dels col·legis majors mitjançant el reconeixement dels crèdits de lliure elecció en el percentatge que s’estimi oportú.
- Reconèixer la figura dels col·legis majors i la seva representativitat dins la comunitat universitària de la Universitat de Barcelona
- Garantir la supervivència econòmica dels col·legis majors per garantir la pervivència de la seva història.
- Reobertura de les terrasses i taules de jocs dels col·legis majors com a espai de socialització dins les instal·lacions en els horaris establerts.
- Millora de la qualitat dels aliments facilitats per l’empresa encarregada del subministrament, així com garantir la varietat i el respecte total a les intoleràncies alimentàries i a les dietes basades en les creences personals.
- Limitació dels poders atorgats a les autoritats dels col·legis majors per garantir la privadesa i la intimitat dels col·legials.
- Reobertura dels bars de les facultats amb els protocols que siguin necessaris per garantir la seguretat de l’alumnat.